Ура! П’ять років спільної праці. П’ять років форум збирає під одним дахом фахівців трейд-маркетингу та категорійного менеджменту. П’ять років як захід став місцем, де діляться найвдалішими кейсами, де обговорюються світові тренди та народжуються геніальні ідеї просування.

Олександр Петухов (Head of Special Projects, HUB ONE) відкрив Форум, розповів про 5-річний шлях платформи Trade Marketing HUB і про те, як важливо для нашої компанії дослідження даного ринку та наскільки важлива для нас дана платформа. Він поділився зібраними особисто кейсами європейського рітейлу, починаючи від концепції магазину і закінчуючи упаковкою товару. Торкнувся також клієнтського досвіду, маркетингових активностей і помилок, які, як виявилося, в європейському трейд-маркетингу також трапляються.

Юрій ЛІЩУК (Директор по роботі з роздрібними мережами, Nielsen Ukraine) розповів про основні тренди сфери. Один з них – постійне цінове промо. До цього інструменту звик і покупець, і виробник. Перший заради знижки готовий міняти магазин (10% підуть в інший магазин заради знижки) і навіть бренд (16% куплять іншу ТМ, якщо на неї буде знижка). Виробник же через знижку продає третину товару. Що важливо розуміти в зв’язку з цим, так це те, що розпещений покупець рідко сприймає знижку менше 18%, особливо на свята.

Назар Новосельський (Національний менеджер з розвитку продажів, ГК «Нові продукти») поділився кейсом своєї компанії про те, як утримати людей, від яких в першу чергу залежать продажі.

Реальні зміни, які сприймаються торговим агентом, на відміну від міфічних “сили бренду” і “цінності співробітника”, сприймаються торговим агентом:

  • Збільшення зарплатні;
  • Забезпечення мотиваційним пакетом;
  • Забезпечення можливості виконання завдань;
  • Перспектива зростання.

Детальніше в своєму виступі Назар зупинився на тому, як забезпечити гідну зарплату в умовах кризи, і як створити і донести до торгового агента перспективу його зростання.

В цілому кейс ГК «Нові продукти» можна охарактеризувати однією фразою Назара Новосельського: «Люди не втомлюються від роботи. Вони втомлюються від втрати сенсу в роботі».

Ще один кейс показала => Провідний консультант по торговому маркетингу Philips Ukraine, Іванна ГЕНИК. Вона розкрила креативну складову підтримки in-store продукту, про який йшла комунікація по ТБ в рамках спонсорства та привела ряд інструментів, які використовувалися для підтримки 360.

Вона торкнулася комплексного просування продукту мультипечі Philips. Для цього компанія використала тренд здорового харчування, а серед інструментів, які використовувала, були: спонсорство ТВ-шоу “Зважені та щасливі”, PR і залучення селебрітіз, промо-підтримка, оформлення в точках продажів і ін. Всі ці інструменти були взаємопов’язані між собою. Наприклад, у всіх промо – мультипіч була зображена перев’язаним сантиметром, за аналогією із відомим логотипом згаданого вище ТВ-шоу.

Як результат компанії – інкрементальні продажі Philips зросли на 263%, а ROI проєкту було – 27%.

Спеціальним гостем Форуму виступив Petr SIMEK (President POPAI Central Europe). Він розповів про недалеке майбутнє рітейлу,  і ось основні  тези його виступу:

  1. Рітейл вже не просто канал дистрибуції. Це стратегічний медіаканал, значимий канал комунікації і навіть публічний простір.
  2. Рітейл буде всюди. Наприклад, у Вашингтоні Apple відкрився в публічній бібліотеці. Там можна провести цілий день: працювати, обідати і навіть слухати DJ сети.
  3. Рітейл стане соціальною платформою. Приклади, які навів Петро: в магазині Lululemon в Нью-Йорку проходять заняття йогою в той час, коли магазин закритий. А в салоні Хьюндай в Сеулі проходять кулінарні майстер-класи.

Продовжив тему майбутнього Олесь ПОТЯГАЙЛО, Business Development Director компанії MARKQUEN LLC. Він розповів, що європейські формати рітейлу вже є в Україні, і привів в приклад відкриття супермаркету Сільпо Мавка. Все частіше український ритейл вдається і до цифрових технологій. Наприклад, LED панелі для промо в холодильниках, які можна взяти в оренду.

Характеризуючи інструменти, які сьогодні використовує ритейл, Олесь підкреслив, що вони повинні бути гнучкими, ефективними і багаторазовими.

Цікавим кейсом поділився Антон ВОРОНЮК (Директор з розвитку, WebPromo). Він розповів про розвиток блогу для компанії METRO Cash & Carry Україна. Здавалося б, навіщо гіпермаркету блог з рецептами? Все просто: коли людина вводить запит в Google “купити що-небудь”, він бачить в ТОПі сайти з найбільш високим рейтингом, а читання блогу якраз і допомагає заробити цей рейтинг. Крім того, із блогу можна отримати лояльних покупців METRO.

У блозі METRO публікуються не лише рецепти. Тут і поради про те, як вибрати напої, продукти, способи приготування та поради по зберіганню. Відпочинок, подорожі, розваги і поради для сегмента HoReCa, так як METRO надають багато послуг для бізнесу цього сегмента. Теми підбираються командою WebPromo виходячи із трендів, завдань METRO Cash & Carry Україна і цілей блогу.

Ще один кейс, який викликав шквал емоцій і питань, презентувала Василина ПЕТЛИЦЬКА (Заступник директора з маркетингу Лінії магазинів EVA). Вона розповіла про автолавку EVA. Це магазин на колесах, що їздить по невеликих селах і перетворюється в мобільний магазин косметики і побутової хімії.

Після того, як народилася ідея Автолавки, компанія провела дослідження в селах, опитала про потреби потенційну цільову аудиторію та провела тестування, в результаті якого дізналася про готовність користуватися послугами магазину на колесах.

На кінець 2019-го року EVA вдалося:

 

  • Запустити 1 магазин на колесах;
  • Додати 14 населених пунктів на карту мережі;
  • Дати можливість більше 5 000 жінок піклуватися про красу і будинок вигідно в населених пунктах, де немає стаціонарного магазину;
  • Досягти середнього чека на рівні мережі;
  • Відкрити нові категорії, які «зайшли» клієнтам;
  • Вийти на самоокупність проекту.

Кейс мережі магазинів «ВіВат, канцелярія!» та Librarium показав, як продавати за допомогою емоцій. Оксана САКВА, керівник департаменту маркетингу групи компаній ВВ також поділилася відмінними інсайтами.

Наприклад, проведення творчих майстер-класів призводить до того, що 45% від кількості учасників відразу ж стають покупцями.

Більше уваги Оксана приділила кейсу про те, як мережа магазинів просувала нову категорію – картини за номерами. Після марних спроб реклами, компанія організувала рекорд України: одночасно картини за номерами малювали 100 чоловік. Про це написали журналісти та блогери і, таким чином, створили рекламне поле для самого товару. Як результат, зараз продається 2000 картин на місяць.

Олександр СОКОЛЕНКО, менеджер проєктів Apple Consulting® підняв складну, але важливу тему управління асортиментом для збільшення трафіку. Олександр дав вводні дані про обмеження асортименту і порадив, де «копнути» глибше.

Чому це важливо? Тому що сьогодні маємо ситуацію, коли, з одного боку, рітейл хоче новинок, а з іншого – чим більший вибір, тим більше тиску на покупця, у якого від перенасичення виникає бажання скоріше піти.

Завершив форум Trade Marketing HUB Директор по діджіталізаціі Ашан Україна, Євгеній ТРІШИН кейсом, как із сайту e-commerce «вичавити» максимум продажів.

У 2019 му році Ашан зіткнувся з проблемою високої конкуренції в онлайн торгівлі. І, якщо з продовольчою групою Ашан зарекомендував себе як традиційний бренд, із Non Food категорією стало складніше. На ринку існує багато конкурентних і популярних майданчиків, які багато років на ринку.

Було прийнято рішення оптимізувати сайт Ашана. За рік було зроблено:

  1. Технічний аудит (SEO) та перехід e-commerce сайту із субдомена shop.auchan.ua на основний домен auchan.ua;
  2. Оптимізована структура сайту: (URL сторінки, метадані, контент);
  3. Розширено асортимент, створені нові сторінки, мобільна версія;
  4. UI/UX-оптимізація;
  5. Оптимізовані online-рекламні канали.

Результати не змусили себе довго чекати:

  • Транзакції збільшилися на 117%;
  • Товарообіг збільшився на 121%;
  • Зменшилась кількість лідів.

Організатори Форуму висловлюють вдячність Рекламному агентству MixArt за співпрацю, підтримку і оригінальний смачний подарунок до нашого 5-річчя роботи на ринку інформаційних послуг та організації заходів.

Також ми дякуємо представників брендів ТМ «Салтівський м’ясокомбінат» EAT ME™ , ONE CARD за цінні і смачні подарунки учасникам, а також галузеву пресу за підтримку і сприяння в організації та проведенні Форуму.

Дякуємо друзі та партнери! І до зустрічі в 2020 році на наших освітніх платформах.

З повагою, Команда HUB ONE!